ALİ ULUSOY

ALİ ULUSOY
ALİ ULUSOY DAMA

2 Temmuz 2009 Perşembe

DAMANIN KURALLARI



Dama ile ilgili on yıldır araştırma yapıyorum.yapmış olduğum bu araştırmalarımı kitaba dönüştürdüm.1100 sayfa olan bu kitabım çok yakında yayınlanacak.Damada kuralların tam olarak uygulanmadığı hepimiz tarafından bilinmektedir.Değişik illere gidiyorum .Damanın oynandığı kafelerde hamlelerin tartışmalı olduğu bilinen bir gerçektir.dokunulan taşların oynanmadığı,bu nedenle de tartışmaların sürüp gittiğini üzülerek görmekteyiz.Bundan böyle bu tartışmaların son bulacağı inancındayım.Benim dama ile ilgili yazdığım bu eserde geniş kapsmlı kurallar anatılmaktadır.genel kurallar içerisinde hamlenin tanımını yapmak istiyorum.

1- HAMLE : Bir taşın bulundugu kareden başka bir kareye gitmesine hamle denir.Taşın
elle temasının kesilmesi ile hamle tamamlanmış olur.
a-Damada dokunulan taş oynanır.Oyuncu birkaş taşa dokunmuşsa önce dokunduğu taşı oynama
mecburiyeti vardır.
b.Taş almalarda iki taraflı taş almak var ise çok alacğı taraftan oyuncu taşı alır.taş istemede konumunda çözümünü vermedigim bir açmaz probilem olarak veriyorum.

1 yorum:

  1. siteniz çok başarılı olmuş, çalışmalarınızın ve başarılarınızın devamını dileriz... yeni oyunlar ve yeni notasyonlar yayımlamanızı bekliyoruz.

    YanıtlaSil